curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Broderad babushka

Publicerad 2013-04-18 12:47:09 i

Vad jag tänkte visa är helt enkelt det rubriken antyder; en broderad babushka. Jag gjorde denna någon gång i januari om jag inte minns helt fel.

Det är ett mjukt skal till telefonen, och det är små hål i det som bildar ett rutmönster, precis som en broderiduk. Man fick med nål, tråd och några beskrivningar på enkla motiv. Jag valde dock att göra mitt eget motiv, och av okänd anledning blev det en babushka.

Jag köpte mitt skal på Hemtex men jag har sett att det även finns på Panduro nu, kostar under en hundralapp!

Så brodera ett eget skal om du vill imponera på vänner och familj. Lite trixigt innan man kommer igång, men ack så roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela