curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Mer pyssel för pengarna

Publicerad 2013-04-16 09:55:00 i Allmänt,

När jag ska handla till ett nytt kreativt projekt beter jag mig som ett barn i en godisbutik. Jag vill ha ALLT! Helt plötsligt får jag för mig att jag ska börja göra smycken, gjuta gipsfigurer, stöpa ljus och göra en möbel i decoupage fast jag egentligen bara behöver en ny pensel. Jag vill göra allt på en gång, men som tur är brukar jag kunna tygla mig själv något. 
 
Pyssel har nämligen en tendens att bli
väldigt dyrt, och det är här jag vill komma med ett litet tips. Våga leta på nya ställen! Mormors vind är alltid första stället jag letar på, speciellt om jag är ute efter garn. Har man ingen mormor med dessa härliga gömmor, var inte ledsen. En del f.d. pysslare har den fina vanan att skänka överblivet material till olika loppisar, så där brukar man kunna hitta många spännande saker för en billig peng. Dessutom kan jag rekommendera att hålla utkik i reklambladen från de "mataffärer" som även har lite annat smått och gott i sortimentet. Ibland har de t.ex. decoupagetema på veckans varor och då kan man fynda både lim, askar och servetter till lågt pris.
 
Jag menar, man vill ju ha råd att stimulera hela sin konstnärssjäl, inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela