curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Vi firar med tårta!

Publicerad 2014-08-19 09:39:00 i Allmänt,

Äntligen har jag börjat virka igen. Varför jag slutar när livet är stressigt förstår jag mig inte på, för det finns bara en sak jag finner mer rogivande. Att klappa katter.
 
Men nu - mer virkat!
 
En bit tårta är ett av mina senast avslutade projekt. Jag ogillar att sy, så de flesta sömmar är faktiskt virkade.
 

Både sylt och vaniljkräm i denna sommartårta.
 

Däremot blev jag tvungen att sy fast den spritsade grädden och jordgubben.
 
Den är virkad utan mönster, men med en hel del googlingar på hur en tårta kan tänkas se ut. Jag ville att det skulle "hända" lite, därav de ganska ordentliga dekorationerna på toppen. Nästa gång blir det nog någon form av chokladtårta, jag behöver bara lista ut hur jag ska få in lite kontraster i den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela