curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Mera färg!

Publicerad 2013-05-06 20:55:00 i Allmänt,

Att det varit tyst här inne de senaste dagarna betyder inte att jag legat lågt på pysselfronten. Nej - tvärt om!
 
 
Vi har haft en liten prydnadshylla liggandes här hemma i flera månader, och i helgen bestämde jag mig för att piffa till den lite. Från början var den bara lackat trä. Jag slipade ytorna lite snabbt med sandpapper, och sedan målade jag den ett par lager med vit lackfärg. Sedan klippte jag ut bitar av tapeterna jag fick häromdagen, och limmade fast dem med hjälp av ett gammalt hederligt limstift. Resultatet? Très belle!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2013-05-11 11:42:52

Men åh vilken fin! Har haft planer på att piffa till en liknande hylla här hemma men har inte haft den rätta motivationen än. Men det blir ju superfint! :)

Svar: Tack! Det gick förvånansvärt snabbt och smidigt, så jag tycker att du ska testa! :)
curiouscat.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela