curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Resultatet av kaviarutmaningen

Publicerad 2013-05-19 19:46:24 i Allmänt,

Det slutade med att jag gjorde en nagel med kaviarlacket. Det blev bra, och nu två dagar senare sitter det fortfarande.
 
Såhär gjorde jag:
Måla nageln med ett tjockare lager genomskinligt lack.
Strö på kaviaren. Jag höll mig över en liten burk för att förhindra att få små färgglada kulor överallt.
Låt torka ordentligt.
På med genomskinligt lack, flera lager men med torkning emellan såklart.
 
Det enda jag inte blev helt nöjd med var att färgen blektes när jag målade på med det genomskinliga lacket över. Det kan bero på att produkterna jag använde inte höll högre kvalité, men jag kan också ha gjort helt fel. Är det någon som har någon idé vad det kan bero på och hur man kan förhindra det tas det emot med glädje, annars blir det nog lite googling på det hela inför nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela