curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Nymålat!

Publicerad 2013-07-08 18:44:19 i Canvas,

Jag är inne i en liten period nu då jag målar. Just denna tavla började jag på i maj tror jag, men jag har inte haft "känslan" för att kunna göra klart den. Igår bestämde jag mig för att släppa kraven och vips blev den klar. Som ni ser är den lite tredimensionell i motivet, alltså att vissa partier står ut från duken:
Det beror på att jag använt mig av det som syns på bilderna nedan, som jag dock inte har något bra svenskt namn på. Man kan antingen blanda färgen med den och måla på så blir det tjockare, men då blir det en lite blekare nyans. Här ville jag ha eldiga färger, så då målade jag först med krämen eller vad vi nu ska kalla det, lät torka, och sedan med färg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela