curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Virkat #1 - Prinsesstårta

Publicerad 2013-07-15 10:00:00 i Teman, Virkat,

En virkad prinsesstårta modell större. Jag skulle gissa på att den mäter 15 centimeter i diameter. Det blev en perfekt födelsedagspresent till en vän!
 
Den var otroligt lättvirkad. Jag tror jag nämnt tidigare att jag inte kommer ha någon virkskola eftersom jag tycker att det redan finns så mycket bra sådant på nätet och i diverse böcker. Om jag däremot skulle ha haft det skulle denna tårta hamna bland nybörjarutmaningarna. Det är nästan bara vanliga fasta maskor; det är endast spetskanten på tårtpappret samt rosen som kräver att man kan lite fler sorters maskor.
Det var förresten denna som jag visade i förra veckan i ett inlägg med rubriken Grönt, men jag ville spara på härligheten till denna vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela