curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Nya favoritshortsen

Publicerad 2013-06-03 15:17:16 i Allmänt,

I lördags köpte jag ett par nya jeans. Andas 80-tal, eller snarare skriker. Det var kärlek vid första ögonkastet, gillar tvätten, sömmarna, den roliga lappen på bakfickan... De passade perfekt i midjan men var vida över benen, vilket bara var bra då jag ville göra shorts av dem! Jag har tidigare tänkt att jag ska göra shorts av gamla jeans, men nackdelen är att benen ofta blir smalare om man viker upp dem. Och vad gör det att köpa "nya", när priset är tio ynka spänn?
 
Här kommer jeansresan!
De underbara bakfickorma. I dessa måste det vara omöjligt att inte få snygg jeansrumpa?!
Markera med en nål var du ska klippa. Asken innehåller faktiskt knappnålar, så den är inte bara med på bilden som statist.
Klipper där jag markerat med nålen.
Därefter vek jag byxan så att jag helt enkelt kan klippa efter det andra benet. Det gäller att göra det lätt för sig...
Klart och jag är redo för sommaren!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-06-03 22:27:15

Dom blev jättesnygga! Bra kap ;)

Svar: Tack!
curiouscat.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela