curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Blå #7 - Glaspärlor

Publicerad 2013-05-06 18:21:37 i Teman,

Bättre sent än aldrig, här kommer det sista inlägget på temat blå!
 
 
För ganska många år sedan höll jag på med egen smyckestillverkning. Det var örhängen och berlocker till halsband jag gjorde främst. Mammas och övriga släktingars smyckesskrin fylldes på rejält under denna period, för jag gav bort det vid varenda tillfälle som gavs.

Jag tröttnade lite på det hela efter ett tag, precis som det gärna blir när man sysslar med något för intensivt. Nu öppnade jag ändå lådan med alla pärlor, och fann dessa turkosa skönheter. Jag trädde dem bara på en tråd och fäste ett lås. Vips så fick jag ett nytt litet armband!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela