curiouscat.blogg.se

Tips och inspiration till pyssel och handarbete!

Ett fat med drömmar

Publicerad 2013-05-28 19:26:21 i Allmänt,

Ett fat och en porslinspenna. Inget mer. Eller jo, en ugn också förstås.
Det här är en tallrik från IKEA, fast jag köpte den för en femma på loppis. Jag kände att den fått vänta tillräckligt länge, och bestämde mig för att måla något på den. Bläddrade lite på Google, nej jag är inte glamorösare än så, och det här var alltså vad min hjärna ville idag.
Porslinspennor är otroligt smidigt. Det är som en tuschpenna, det är bara att måla på. Sedan ska det torka i minst fyra timmar, och därefter in i ugnen fyra timmar. Klart att använda, tål till och med maskindisk!
 

Kommentarer

Postat av: Skalman

Publicerad 2013-05-29 19:54:07

Men åh vad fint! ^_^

Postat av: Malin Wallin

Publicerad 2013-05-30 19:45:25

Fin blogg, allt bra? :D Svara gärna tillbaka i min blogg!

Kram!

Postat av: Modejuvel

Publicerad 2013-06-01 22:42:47

Men vad häftigt!! Den perfekta presenten :) Synd att jag målar så illa, haha.

Svar: Det blir snyggt även om man bara ritar enkla mönster och former, enkelt fungerar också!
curiouscat.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag älskar katter, virkning, pyssel och fina saker.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela